Charakteristika školyNaše mateřská škola (dále jen MŠ) je zřízena dle § 16 odst. 9 Školského zákona, včetně aktuálně platné novely. Zabezpečuje a poskytuje předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami prostřednictvím speciálně pedagogické péče, včetně intenzivní logopedické intervence. Dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami se rozumí osoba, která k naplnění svých vzdělávacích možností potřebuje poskytnutí podpůrných opatření. Podpůrnými opatřeními se rozumí nezbytné úpravy ve vzdělávání a školských službách odpovídající zdravotnímu stavu, kulturnímu prostředí nebo jiným životním podmínkám dítěte.Do MŠ jsou přijímány pouze děti s písemným doporučením školského poradenského zařízení (Speciálně pedagogické centrum, Pedagogicko psychologická poradna). K zápisu se přijímají děti zpravidla ve věku 3 až 6 let ( nejdříve však děti od 2 let) a děti s odkladem povinné školní docházky se speciálními vzdělávacími potřebami. Přijetí dítěte mimo zápis je možné do naplnění kapacity jednotlivých tříd. Naši MŠ navštěvují děti se závažnými vadami řeči, s autismem, s mentálním postižením, s tělesným postižením, sluchovým a zrakovým postižením. Dále děti se závažnými vývojovými poruchami chování a souběžným postižením více vadami. Mateřská škola sídlí v rozlehlé starší zrekonstruované vile, která je postavena na prostorné zahradě v sousedství lesa. Školní zahrada se rozprostírá na svažitém terénu, který se dá vhodně využít při zimních hrách dětí na sněhu. Vzrostlé stromy přispívají k příjemné atmosféře zahrady i v horkých dnech. Poloha školy je velmi výhodná, nachází se v bezprostřední blízkosti centra města a současně poblíž klidného městského parku, který je častým cílem vycházek dětí. Ve školním roce máme otevřeno celkem 6 tříd (třídní kolektivy 10 – 14 dětí). Tyto třídy umožní Vašemu dítěti několika hodinový pobyt mimo rodinu v kolektivu dětí, s poskytnutím odborně vedené stimulace vývoje dítěte. Na každé třídě působí třídní učitelky (se vzděláním v oboru Speciální pedagogiky) s asistentkou pedagoga. Pedagogický tým zajišťuje individuální péči ve sledovaných oblastech a dbá, aby nabízené činnosti využívaly všechny děti společně, event. s podporou asistenta. Při skladbě třídních kolektivů je brán zřetel na věk dítěte, fyzické i psychické schopnosti, stupeň postižení a připravenost dítěte (dbáme na adaptační program). Zohledňovány jsou i provozní a personální možnosti MŠ. Benefity našich tříd Rodinné prostředí s respektujícím přístupem k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami Poskytujeme:
„Posláním naší MŠ je dát všem dětem stejnou šanci a vytvářet tak optimální podmínky k rozvoji osobnosti každého z nich“. Co říci závěrem? Pro optimální vývoj každého dítěte je velmi důležitá stimulace v raném dětském věku – odborné vedení dítěte zdravotně ohroženého, postiženého a oslabeného je nepostradatelné. Přijďte se podívat a blíže informovat. |
| ||||