Edukativně – stimulační aktivity (kroužky) pro školní rok 2022/2023
Pro letošní školní rok otevíráme tyto edukativně – stimulační činnosti: Předškoláček, Keramika - Hliněnka, Kulihrášek, Flétnička, Písnička, chytrý Ipeďáček, Šikovné ručičky, Povídálci, Angličtina hrou.
AKTIVITY ZAHAJUJEME V ŘÍJNU 2022
Edukativně - stimulační činnosti v MŠ doplňují nabídku aktivit s cílem podpořit, stimulovat a rozvinout konkrétní dovednosti a schopnosti dítěte.
Aktivity budou probíhat v době nespavého režimu a jsou určeny prioritně dětem s odkladem školní docházky, dětem předškolního věku, event. dle možnosti dětem mladším. Kapacita aktivit je limitována.
Aktivity budou probíhat vždy 1 x za 14 dní.
Činnosti jsou plánovány v rozsahu od 30 do 60 minut dle aktivity.
ROZPIS AKTIVIT NA ŠKOLNÍ ROK 2022/2023 |
SUDÝ TÝDEN |
AKTIVITA | DEN | ČAS | PEDAGOG | AKTIVITA URČENA PRO |
CHYTRÝ IPEĎÁČEK | pondělí | 12:45 - 13:45 | Bc. LENKA ŠTĚPÁNKOVÁ | děti ze třídy E |
HLINĚNKA | středa | 12:30 - 13:30 | Bc. JANA ŠVECOVÁ | děti ze třídy E, F, B |
ŠIKOVNÉ RUČIČKY | pondělí | 13:00 - 13:45 | NAĎA KUČEROVÁ | děti ze třídy B |
POVÍDÁLCI | pátek | 12:30 - 13:30 | Mgr. KATEŘINA FITLOVÁ | děti ze třídy E, F, B |
ANGLIČTINA HROU | úterý | 13:10 - 13:50 | KATEŘINA HOJNÁ | děti ze třídy E, F, B |
FLÉTNIČKA | čtvrtek | 10:00 - 10:30 | Mgr. ŠÁRKA FOLCOVÁ | děti ze třídy B |
LICHÝ TÝDEN |
AKTIVITA | DEN | ČAS | PEDAGOG | AKTIVITA URČENA PRO |
KULIHRÁŠEK | středa | 13:00 - 13:45 | DANIELA KRÁTKÁ, DiS. | děti ze třídy E, B, F |
PÍSNIČKA | pondělí | 13:00 - 13:45 | Bc. NATAŠA MÜLLEROVÁ | děti ze třídy B, E, F |
PŘEDŠKOLÁČEK | úterý | 13:00 - 13:45 | JANA DROŠČÁKOVÁ, DiS. | děti ze třídy B, E |
CHYTRÝ IPEĎÁČEK | pondělí | 12:45 - 13:45 | ELIŠKA ČERNÁ, DiS. | děti ze třídy E |
Náplň aktivit
Název aktivity |
Keramika - Hliněnka
| Náplň |
Seznamování se se způsobem práce s keramickou hlínou – jejím zpracováním, práce
s glazurou, výroba drobných keramických předmětů, Využití technik hnětení, špetkování,
hlazení, válení, vykrajování, uždibování, zdobení, tvarování, práce se šlikrem,
barvení výrobků, prezentace výrobků. Využití hry s keramickou hlínou a slovního
doprovodu (slabiky, slova, písničky) k synchronizaci rytmu ruka a slovo. Vést děti
k schopnosti zapamatovat si složitější pracovní postup a ten pak samostatně aplikovat.
Vést děti k správným pracovním návykům.
| Cíl |
vede k soustředěné činnosti, rozvíjí jemnou motoriku a koordinaci pohybů, seznamuje
se základními postupy při práci s hlínou, vede k samostatnosti i schopnosti spolupráce,
rozvíjí tvořivost a pracovní nápodobu, vytváří základní pracovní návyky, podporuje snahu
o dokončení práce. Podpora přirozeného tvůrčího potenciálu dětí, rozvoj fantazie.
Rozvoj estetického vnímání. Učení hrou s využitím přírodního materiálů – hlíny.
| Určeno pro dítě: |
dětem s problémy s jemnou motorikou, koordinací pohybů, dětem s poruchami
vnímání (zrak, sluch, hmat) i dětem nadaným.
|
Název aktivity |
Flétnička
| Náplň |
Seznámení s hudebním nástrojem „zobcová flétna“, nácvik správného dýchání, nácvik
bráničního dechu, rytmizace, tvoření tónu, seznámení s hudebními termíny (nota,
notová osnova, houslový klíč), nácvik prvních tónů s přiměřenou motivací, hry s tóny
a rytmem. Ve druhé polovině školního roku se děti učí jednoduchý prstoklad, zvládají
střídat dva až čtyři tóny, hrají jednoduché dětské písně.
| Cíl |
Podpora dechových funkcí, rozšíření kapacity plic, předcházení a prevence onemocnění
horních cest dýchacích, rozvoj rytmizačních schopností, rozvoj hudebního cítění,
příprava na hru na jakýkoliv hudební nástroj v ZUŠ. Zvyšuje sebevědomí, zlepšuje
koncentraci. Může pomoci při léčbě poruch řeči.
| Určeno pro dítě: |
dětem s častými respiračními chorobami, s astmatem, poruchami řeči, obtížemi při dýchání i dětem nadaným
|
Název aktivity |
Angličtina hrou
| Náplň |
Zábavnou formou děti seznamuje se základy anglického jazyka – pozdravy, barvy, čísla,
zvířata s využitím anglických básniček a písní. Využití výukových aplikací – Ipad,
pracovních listů, obrázkového materiálu a CD nahrávek. Paní učitelka využívá metodiky
I. Hennové – Angličtina pro předškoláky.
| Cíl |
Úvod do studia anglického jazyka a motivace k jeho učení. Seznámit děti se základní
slovní zásobou – pozdrav, poděkování, názvy zvířat, barev…, Získání znalosti o anglicky
mluvících státech a jejich tradicích. Seznámení s anglickými písněmi a říkankami. Rozvoj
individuálních schopností každého dítěte. Podpora rozvoje mluvního projevu. Podpora společných činností a projektů.
| Určeno pro dítě: |
Dětem předškolního věku nebo s odkladem školní docházky, které mají chuť učit se nový
jazyk. Vhodné pro děti s dokončenou správnou výslovností hlásek mateřského jazyka.
|
Název aktivity |
Kulihrášek
| Náplň |
Činnosti na školní zahradě – hrabání listí, zalévání sazenic, pletí záhonků, výběr
květin určených k dekoraci v MŠ. Pozorování růstu rostlin a semínek. Práce s encyklopedií,
třídění, přiřazování, pojmenování rostlin. Výtvarné zpracování přírodnin, hry
s přírodninami. Zpěv písní s přírodní tématikou.
| Cíl |
Zapojování dětí do ochrany a péče o životní prostředí. Pěstování a utváření vztahu
k přírodě – živé i neživé. Rozvoj schopnosti zodpovědně pečovat o živé rostliny.
Orientovat se v časovém sledu růstu rostlin. Rozvoj citlivosti k přírodě, reflexe
různých pohledů na přírodu. Rozvoj schopnosti a dovednosti pro zkoumání přírody
a životního prostředí. Znalost základních principů ochrany životního prostředí.
Dbát na bezpečnost dětí při činnostech na školní zahradě, i v keramické dílně – znalost bezpečného jednání.
| Určeno pro dítě: |
Dětem předškolního věku nebo s odkladem školní docházky, které mají chuť poznávat
přírodu a zajímá je péče o rostliny. Vhodné pro děti, u kterých je vhodné rozvíjet
koordinaci pohybu, jemnou motoriku, empatické cítění. Vhodné i pro děti nadané či
děti, které se úzce zajímají o oblast živé a neživé přírody.
|
Název aktivity |
Písnička
| Náplň |
Zpívání lidových i umělých písní s doprovodem klavíru. Hudebně pohybové činnosti.
Rytmické hrátky. Seznamování děti s hrou na rytmické dětské hudební nástroje (činely,
bubínek, triangl, ozvučná dřívka). K hudebnímu doprovodu je využíván digitální klavír.
| Cíl |
Vyjadřovat se prostřednictvím hudebních a hudebně pohybových činností, zvládat základní
hudební dovednosti, vokální i instrumentální. Seznámení se s lidovými i umělými písněmi.
Rozvoj vnímání rytmu, paměti a rozvoj slovní zásoby a větného vyjadřování.
| Určeno pro dítě: |
Dětem předškolního věku nebo s odkladem školní docházky, které mají chuť muzicírovat
a rádi zpívají. Vhodné pro děti, u kterých se doporučuje rozvíjet koordinovanost pohybu,
rytmické cítění. Vhodné i pro děti nadané, vynikající v této oblasti vývoje.
Doporučujeme dětem pro rozvoj větného vyjadřování, obohacování slovníku.
|
Název aktivity |
Předškoláček
| Náplň |
Nenásilný rozvoj všech činností hravou formou a příprava na vstup do vyšší formy
vzdělávání. Cvičení a hry podněcující rozvoj: smyslového vnímání, paměti a pozornosti,
rozvoj myšlení a řeči, rozvoj matematických představ, rozvoj čtenářských dovedností
a rozvoj motoriky. Využívání strukturovaných úkolů.
| Cíl |
Cílem aktivity je nabídnout dětem se speciálními vzdělávacími potřebami didaktické
pomůcky, výukové počítačové programy, nové herní prvky pro rozvoj zrakové diferenciace,
zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, prostorové a pravolevé orientace, sluchové
diferenciace, sluchové analýzy a syntézy, početních představ, paměti, rozvoj jemné
a hrubé motoriky, grafomotoriky, tvořivosti a fantazie. Nedílnou součástí výše
zmiňovaných aktivit je předcházení poruchám učení.
| Určeno pro dítě: |
Dětem předškolního věku nebo s odkladem školní docházky pro rozvoj vnímání, řeči,
paměti, pozornosti, matematické a předčtenářské gramotnosti. Vhodné pro děti s problémy
se soustředěním u činnosti. Výhodné pro děti k zácviku pracovní aktivity u stolu i mimo
něj - s využitím i strukturovaných dílčích úkolu.
| |