Informace o zpracování osobních údajů zaměstnanců a klientů MS Trutnov
Informace o zpracování osobních údajů zaměstnanců a žáků v rámci povinného testování
Mateřská škola, Trutnov, Na Struze 124, IČ 601 53 041, se sídlem Na Struze 124,
Horní Předměstí, 541 01 Trutnov, jako správce je povinen v souladu se zásadou
transparentnosti informovat své zaměstnance, žáky a případné uchazeče o zpracování
osobních údajů, které se jich týkají. Jakékoliv nakládání s osobními údaji se řídí
platnými právními předpisy. Tento dokument slouží k řádnému informování zaměstnanců
a žáků o rozsahu, účelu, době zpracování osobních údajů v souvislosti s nařízením
povinného testování zaměstnanců školy a dále žáků na přítomnost nákazy COVID-19.
Osobní údaje mohou být zpracovány elektronicky nebo manuálně v listinné podobě vlastními zaměstnanci správce.
Správce osobních údajů
|
Mateřská škola, Trutnov, Na Struze 124, IČ 601 53 041
|
Adresa: Na Struze 124, Horní Předměstí, 541 01 Trutnov
Telefon: +420 499 941 054
E-mail: sms.trutnov@volny.cz
|
Pověřenec pro ochranu osobních údajů/Pověřená osoba správce
|
Centrum investic, rozvoje a inovací, příspěvková organizace Královéhradeckého kraje vedená u Krajského soudu v Hradci Králové pod sp. zn. Pr 863, IČO: 712 18 840, kontaktní osoba: Mgr. Eva Nárovcová
|
Adresa: Soukenická 54/8, 500 03 Hradec Králové
Telefon: 725 928 567
E-mail: vz@cirihk.cz
|
Účel zpracování osobních údajů
|
Osobní údaje zaměstnanců a žáků jsou zpracovávány za účelem:
- předcházení dalšího šíření onemocnění COVID-19,
- zvýšení bezpečnosti pracovního prostředí (zaměstnanci) a zvýšení bezpečnosti pro žáky školy,
- prokázání plnění a kontroly plnění povinností uložených správci právními předpisy.
|
Právní základ zpracování osobních údajů
|
Zpracování osobních údajů zaměstnanců a žáků vedených v evidenci provedených testů je plněním právní povinnosti uložené správci dle čl. 6 odst. 1 písm. c) obecného nařízení o ochraně osobních údajů. Z důvodu veřejného zájmu v oblasti veřejného zdraví je při testování zpracovávána zvláštní kategorie osobních údajů vypovídajících o zdravotním stavu dle čl. 9 odst. 2 písm. i) obecného nařízení.
Testování zaměstnanců školy je prováděno na základě mimořádného opatření MZDR 14592/2021-2/MIN/KAN ze dne 6. 4. 2021, kterým je vydán příkaz k provedení testování zaměstnanců školy na přítomnost onemocnění COVID-19 dle § 2 odst. 2 písm. m) zákona č. 94/2021 Sb.
Ministerstvo zdravotnictví vydalo výše uvedené nařízení dle § 80 odst. 1 písm. g) zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, a § 2 odst. 1 zákona č. 94/2021 Sb., o mimořádných opatřeních při epidemii onemocnění COVID-19.
Testování žáků je prováděno na základě mimořádného opatření MZDR 14592/2021-3/MIN/KAN ze dne 6. 4. 2021, kterým je vydán příkaz k provedení testování žáků případně uchazečů na přítomnost onemocnění COVID-19 dle § 69 odst. 1 písm. i) a odst. 2 zákona č. 258/2000 Sb.
Ministerstvo zdravotnictví vydalo výše uvedené nařízení dle § 80 odst. 1 písm. g) zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví.
|
Rozsah zpracovávaných osobních údajů
|
Evidence provedených testů bude obsahovat osobní údaje – jméno, příjmení, číslo zaměstnance (u zaměstnanců), datum provedení testu a výsledek testu [zvláštní kategorie osobních údajů vypovídajících o zdravotním stavu dle čl. 9 odst. 2 písm. i) obecného nařízení], případně důvody neprovedení testu (testování provedeného mimo zaměstnavatele, prodělané očkování, prodělaná nemoc COVID-19 ne starší 90 dní, práce z domova mezi dvěma testováními, pracovní neschopnost včetně karantény). Rozsah evidovaných údajů je závislý na zákonných povinnostech správce a oprávněných požadavcích příslušných orgánů (orgánů veřejného zdraví či jiných orgánů na základě zákona).
Z důvodu veřejného zájmu v oblasti veřejného zdraví je při testování zpracovávána zvláštní kategorie osobních údajů vypovídajících o zdravotním stavu dle čl. 9 odst. 2 písm. i) obecného nařízení.
Za zaměstnance se považují také dočasně přidělení zaměstnanci agentury práce a další osoby, které vykonávají práce nebo obdobné činnosti na pracovišti spolu se zaměstnanci zaměstnavatele.
|
Doba uložení osobních údajů
|
Zpracování osobních údajů bude probíhat a evidence provedených testů bude vedena do zrušení mimořádného opatření k provádění povinného testování zaměstnanců a žáků.
Lhůta pro uchování osobních údajů a evidence provedených testů nebyla v rámci mimořádného opatření stanovena, avšak s ohledem na povinnosti, které jsou na správce kladeny výše uvedenými právními předpisy, bude maximální doba uchování osobních údajů a evidence provedených testů 3 roky od doby jejich pořízení. Tato lhůta se jeví jako nezbytná z důvodu nutnosti prokázání plnění uložených povinností vůči orgánům ochrany veřejného zdraví, které jsou nadány kontrolou plnění uloženého opatření správcem. Doba uložení evidovaných údajů je závislá na zákonných povinnostech správce a oprávněných požadavcích příslušných orgánů (zdravotních pojišťoven, orgánů veřejného zdraví či jiných orgánů na základě zákona).
|
Příjemci osobních údajů
|
Orgány ochrany veřejného zdraví za účelem případné kontroly plnění uloženého opatření.
|
Předání do zahraničí
|
Správce nepředává osobní údaje mezinárodním organizacím či do třetích zemí.
|
Práva subjektu údajů
|
• Právo na přístup k osobním údajům (čl. 15 obecného nařízení)
Zajištěno na základě žádosti subjektu údajů v rozsahu údajů o něm zpracovávaných.
• Právo na opravu osobních údajů (čl. 16 obecného nařízení)
Subjekt údajů má právo požadovat opravu osobních údajů, pokud budou v evidenci provedených testů uvedeny nepřesné osobní údaje.
• Právo na výmaz osobních údajů (čl. 17 obecného nařízení)
Právo na výmaz osobních údajů může subjekt údajů uplatnit pouze, pokud by ze strany správce docházelo ke zpracování osobních údajů, u nichž pominul účel jejich zpracování.
• Právo na omezení zpracování (čl. 18 obecného nařízení)
Nelze uplatnit s výjimkou, pokud subjekt údajů osobní údaje potřebuje pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.
• Právo podat stížnost u Úřadu jako dozorového úřadu (čl.77 obecného nařízení)
Každý subjekt údajů (pokud se domnívá, že došlo k porušení obecného nařízení) má právo podat stížnost Úřadu pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, tel. +420 234 665 111, e-mail posta@uoou.cz.
|
Automatizované rozhodování, včetně profilování
|
Správce nebude provádět automatizované rozhodování, včetně profilování.
|
|