Edukativně – stimulační aktivity (kroužky) pro školní rok 2024/2025

VÁŽENÍ RODIČE, DĚKUJEME ZA VÁŠ ZÁJEM O ODPOLEDNÍ KROUŽKY.

ZÁJEM O KONKRÉTNÍ KROUŽEK NAHLAŠUJTE U TŘÍDNÍCH P. UČITELEK.

KROUŽKY JSOU URČENY PRO DĚTI PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU A DĚTI S ODKLADEM ŠKOLNÍ DOCHÁZKY.

KROUŽKY ZAHAJUJEME OD 1. 10. 2024 – UKONČUJEME 31. 5. 2025.

KROUŽKY BUDOU PROBÍHAT 1 X ZA 14 DNÍ, V ČASE KLIDOVÉHO REŽIMU DANÉ TŘÍDY.

ČINNOSTI JSOU PLÁNOVÁNY V ROZSAHU OD 30- 60 MINUT DLE AKTIVITY.

ODPOLEDNÍ KROUŽKY – LICHÝ TÝDEN

DENPONDĚLÍÚTERÝSTŘEDAČTVRTEKPÁTEK
KROUŽEKPÍSNIČKA
Vede p. uč. Nataša Müllerová
HRAJEME SI POHÁDKY
Vede p. uč. Šárka Linková
KERAMIKA HLINĚNKA
Vede p. uč. Jana Švecová
ANGLIČTINA HROU
Vede p. uč. Petra Šmídová
                                                  
   VÝTVARNÍČEK
Vede p. uč. Vlasta Kolínová
 

 

ODPOLEDNÍ KROUŽKY – SUDÝ TÝDEN

DENPONDĚLÍÚTERÝSTŘEDAČTVRTEKPÁTEK
KROUŽEKŠIKOVNÉ RUČIČKY
Vede p. uč. Naďa Kučerová
FLÉTNIČKA
Vede p. uč. Šárka Folcová
POVÍDÁLCI
Vede p. uč. Kateřina Fitlová
KULIHRÁŠEK
Vede p. uč. Daniela Krátká
HRAVÁ JÓGA
Vede p. uč. Kateřina Hojná
DESKOVÉ HRY
Vede p. uč. Jaroslava Šnircová
 PŘEDŠKOLÁČEK
Vede p. uč. Jana Droščáková
  

 

Náplň aktivit

Název aktivity Keramika - Hliněnka
Náplň Seznamování se se způsobem práce s keramickou hlínou – jejím zpracováním, práce s glazurou, výroba drobných keramických předmětů, Využití technik hnětení, špetkování, hlazení, válení, vykrajování, uždibování, zdobení, tvarování, práce se šlikrem, barvení výrobků, prezentace výrobků. Využití hry s keramickou hlínou a slovního doprovodu (slabiky, slova, písničky) k synchronizaci rytmu ruka a slovo. Vést děti k schopnosti zapamatovat si složitější pracovní postup a ten pak samostatně aplikovat. Vést děti k správným pracovním návykům.
Cíl vede k soustředěné činnosti, rozvíjí jemnou motoriku a koordinaci pohybů, seznamuje se základními postupy při práci s hlínou, vede k samostatnosti i schopnosti spolupráce, rozvíjí tvořivost a pracovní nápodobu, vytváří základní pracovní návyky, podporuje snahu o dokončení práce. Podpora přirozeného tvůrčího potenciálu dětí, rozvoj fantazie. Rozvoj estetického vnímání. Učení hrou s využitím přírodního materiálů – hlíny.
Určeno pro dítě: dětem s problémy s jemnou motorikou, koordinací pohybů, dětem s poruchami vnímání (zrak, sluch, hmat) i dětem nadaným.

 
Název aktivity Flétnička
Náplň Seznámení s hudebním nástrojem „zobcová flétna“, nácvik správného dýchání, nácvik bráničního dechu, rytmizace, tvoření tónu, seznámení s hudebními termíny (nota, notová osnova, houslový klíč), nácvik prvních tónů s přiměřenou motivací, hry s tóny a rytmem. Ve druhé polovině školního roku se děti učí jednoduchý prstoklad, zvládají střídat dva až čtyři tóny, hrají jednoduché dětské písně.
Cíl Podpora dechových funkcí, rozšíření kapacity plic, předcházení a prevence onemocnění horních cest dýchacích, rozvoj rytmizačních schopností, rozvoj hudebního cítění, příprava na hru na jakýkoliv hudební nástroj v ZUŠ. Zvyšuje sebevědomí, zlepšuje koncentraci. Může pomoci při léčbě poruch řeči.
Určeno pro dítě: dětem s častými respiračními chorobami, s astmatem, poruchami řeči, obtížemi při dýchání i dětem nadaným

 
Název aktivity Angličtina hrou
Náplň Zábavnou formou děti seznamuje se základy anglického jazyka – pozdravy, barvy, čísla, zvířata s využitím anglických básniček a písní. Využití výukových aplikací – Ipad, pracovních listů, obrázkového materiálu a CD nahrávek. Paní učitelka využívá metodiky I. Hennové – Angličtina pro předškoláky.
Cíl Úvod do studia anglického jazyka a motivace k jeho učení. Seznámit děti se základní slovní zásobou – pozdrav, poděkování, názvy zvířat, barev…, Získání znalosti o anglicky mluvících státech a jejich tradicích. Seznámení s anglickými písněmi a říkankami. Rozvoj individuálních schopností každého dítěte. Podpora rozvoje mluvního projevu. Podpora společných činností a projektů.
Určeno pro dítě: Dětem předškolního věku nebo s odkladem školní docházky, které mají chuť učit se nový jazyk. Vhodné pro děti s dokončenou správnou výslovností hlásek mateřského jazyka.

 
Název aktivity Kulihrášek
Náplň Činnosti na školní zahradě – hrabání listí, zalévání sazenic, pletí záhonků, výběr květin určených k dekoraci v MŠ. Pozorování růstu rostlin a semínek. Práce s encyklopedií, třídění, přiřazování, pojmenování rostlin. Výtvarné zpracování přírodnin, hry s přírodninami. Zpěv písní s přírodní tématikou.
Cíl Zapojování dětí do ochrany a péče o životní prostředí. Pěstování a utváření vztahu k přírodě – živé i neživé. Rozvoj schopnosti zodpovědně pečovat o živé rostliny. Orientovat se v časovém sledu růstu rostlin. Rozvoj citlivosti k přírodě, reflexe různých pohledů na přírodu. Rozvoj schopnosti a dovednosti pro zkoumání přírody a životního prostředí. Znalost základních principů ochrany životního prostředí. Dbát na bezpečnost dětí při činnostech na školní zahradě, i v keramické dílně – znalost bezpečného jednání.
Určeno pro dítě: Dětem předškolního věku nebo s odkladem školní docházky, které mají chuť poznávat přírodu a zajímá je péče o rostliny. Vhodné pro děti, u kterých je vhodné rozvíjet koordinaci pohybu, jemnou motoriku, empatické cítění. Vhodné i pro děti nadané či děti, které se úzce zajímají o oblast živé a neživé přírody.

 
Název aktivity Písnička
Náplň Zpívání lidových i umělých písní s doprovodem klavíru. Hudebně pohybové činnosti. Rytmické hrátky. Seznamování děti s hrou na rytmické dětské hudební nástroje (činely, bubínek, triangl, ozvučná dřívka). K hudebnímu doprovodu je využíván digitální klavír.
Cíl Vyjadřovat se prostřednictvím hudebních a hudebně pohybových činností, zvládat základní hudební dovednosti, vokální i instrumentální. Seznámení se s lidovými i umělými písněmi. Rozvoj vnímání rytmu, paměti a rozvoj slovní zásoby a větného vyjadřování.
Určeno pro dítě: Dětem předškolního věku nebo s odkladem školní docházky, které mají chuť muzicírovat a rádi zpívají. Vhodné pro děti, u kterých se doporučuje rozvíjet koordinovanost pohybu, rytmické cítění. Vhodné i pro děti nadané, vynikající v této oblasti vývoje. Doporučujeme dětem pro rozvoj větného vyjadřování, obohacování slovníku.

 
Název aktivity Předškoláček
Náplň Nenásilný rozvoj všech činností hravou formou a příprava na vstup do vyšší formy vzdělávání. Cvičení a hry podněcující rozvoj: smyslového vnímání, paměti a pozornosti, rozvoj myšlení a řeči, rozvoj matematických představ, rozvoj čtenářských dovedností a rozvoj motoriky. Využívání strukturovaných úkolů.
Cíl Cílem aktivity je nabídnout dětem se speciálními vzdělávacími potřebami didaktické pomůcky, výukové počítačové programy, nové herní prvky pro rozvoj zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, prostorové a pravolevé orientace, sluchové diferenciace, sluchové analýzy a syntézy, početních představ, paměti, rozvoj jemné a hrubé motoriky, grafomotoriky, tvořivosti a fantazie. Nedílnou součástí výše zmiňovaných aktivit je předcházení poruchám učení.
Určeno pro dítě: Dětem předškolního věku nebo s odkladem školní docházky pro rozvoj vnímání, řeči, paměti, pozornosti, matematické a předčtenářské gramotnosti. Vhodné pro děti s problémy se soustředěním u činnosti. Výhodné pro děti k zácviku pracovní aktivity u stolu i mimo něj - s využitím i strukturovaných dílčích úkolu.

 
Název aktivity Povídálci
Náplň Práce s knížkami, využití čtených příběhů, slovní a sluchové hrátky, hudebně pohybové hry, rytmizace, hry se slovy – rýmování, hledání hlásek, hádanky, písničky.
Cíl Pomocí her v dětech vybudovat pozitivní vztah ke knížce, hravou formou rozvíjet fonologické vnímání dětí, zlepšit schopnost vyjadřování a formulace myšlenky, rozvíjet jazykový cit a smysl pro rytmus, rozvíjet slovní zásobu, trénovat paměť, posilovat schopnost udržet pozornost, soustředit se na příběh, porozumět mu, rozvíjet představivost.
Určeno pro dítě: Děti předškolního věku nebo s odkladem školní docházky, které nemají plně rozvinuté fonologické dovednosti, děti s opožděným vývojem řeči, děti cizinců, děti s rizikem vzniku dyslexie.

 
Název aktivity Šikovné ručičky
Náplň Rozvoj fantazie a kreativity. Výtvarnou formou si osvojovat okolní skutečnost, vztahy mezi lidmi a věcmi i vzájemné souvislosti. Rozvíjet elementární grafickou zručnost , výtvarné technické dovednosti. Seznamovat děti s různými formami umění.
Cíl Seznamovat s různými výtvarnými technikami (kresba, malba, tisk, kombinované techniky), využití různých výtvarných a kreativních potřeb.
Určeno pro dítě: Určeno dětem předškolního věku nebo odložené školní docházky pro rozvoj jemné motoriky, koordinace pohybů, dětem s poruchami vnímání (zrak, sluch, hmat) a dětem nadaným.

 
Název aktivity Logohrátky - „Mami, tati pojď si hrát, pojď si se mnou povídat.“
Náplň Stimulace řečového vývoje jednotlivých jazykových rovin a v samotném řečovém projevu. Práce s knihou, rozvoj sluch. a zrak. diferenciace, fantazie, myšlení, komunikační dovednosti, porozumění textu a dramatizace pohádek. Zaměříme se na: dechová cvičení, artikulační cvičení, nápodobu zvuků, hry se slovy (slovní fotbal, hrátky s chybou, komunikační kniha) a netradiční aktivity.
Cíl Cílem Logohrátek je nenásilně podporovat a rozvíjet obsahovou stránku řeči (aktivní a pasivní slovní zásobu). Stimulovat výslovnostní rovinu, netradičně rozvíjet jemnou a hrubou motoriku pomocí her, sluchové vnímání, rytmické cítění, využití multisenzoriálního přístupu. Při práci s dětmi budou využity logopedické pomůcky, obrázkový materiál, doplňovačky, omalovánky apod. Zábavnou a hravou formou dochází k procvičení, upevnění a fixaci hlásek.
Určeno pro dítě: Dětem předškolního věku nebo s odkladem školní docházky, které ještě nemají správně vyvozeny všechny hlásky, případně dětem s opožděným vývojem řeči.

 
Název aktivity Ipeďáček
Náplň Nenásilnou a hravou formou děti seznámit s digitální technologii. Mezi činnosti, které mohou být realizovány s pomocí tabletu, například patří: objevování tvarů, velikostí, barev, zvuků, množství, hledání rozdílů, orientace v čase a v prostoru, rozvoj slovní zásoby, poslouchání příběhů a jejich porozumění, popis obrázku a situace, poslouchání a nahrávání svého hlasu, hry se zvuky a hudebními nástroji, fotografování a natáčení videa,…
Cíl Výhodou, kterou tablet může nabízet, je rozvíjení oblastí všestranného duševního rozvoje, matematického myšlení, logického myšlení, jemné motoriky, jazykové a polytechnické výchovy.
Určeno pro dítě: Určeno pro dítě: Dětem předškolního věku nebo dětem s odloženou školní docházkou. Dětem se speciálními potřebami může být tablet nápomocen při prevenci nebo nápravě specifických poruch.

 
Název aktivity Výtvarníček
Náplň Seznámení s tradičními i netradičními výtvarnými technikami, jako je činnost s temperovými barvami, tuší, tvorba ze sádry, malování klovatinou atd. Práce s materiály jako jsou látky, různé přírodniny, provázky, papír atd.
Cíl Rozvoj fantazie a jemné motoriky, zdokonalovat se v práci s nůžkami, lepidlem, seznámení s různým materiálem a technikami. Radost z vlastnoručně vyrobených výrobků.
Určeno pro dítě: Všem dětem, které rádi vyrábějí, malují a tvoří