Denní režim třídy Motýlků
|
6:30 – 7:00 | Scházení dětí ze všech tříd ve společném prostoru herny třídy B. |
7:00 – 8:30 | Scházení dětí ve kmenové třídě. Aktivity a činnosti v režimu třídních učitelů. |
7:00 – 9:30 | Ranní hry (spontánní i řízená), didakticky zacílené činnosti, (individuální, frontální i ve skupině), záměrné i spontánní učení, pohybové a relaxační aktivity, rozhovory v komunitním kruhu, individuální logopedické chvilky, grafické cviky, speciálně pedagogická péče, práce dle strukturovaného režimu. |
8:40 – 9:00 | Přesnídávka (svačina), hygiena |
9:00 – 9:30 | Didakticky zacílené činnosti, (individuální, frontální i ve skupině), záměrné i spontánní učení, speciálně pedagogická péče, práce dle strukturovaného režimu. |
9:30 – 11:30 | Pobyt dětí venku, na zahradě, vycházky do okolí, pokračování započatých činností a aktivit na třídě do venkovního prostředí, pozorování – probíhají spontánní a řízené činnosti zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí, na citový, rozumový a tělesný rozvoj-podle školního vzdělávacího programu s důrazem na pohybové aktivity, seznamování s přírodou, s přírodními jevy a s okolním světem (v případě nepříznivého počasí pokračují činnosti a aktivity ve třídách mateřské školy). Hygiena, příprava na oběd. |
11:30 – 12:00 | Oběd, hygiena, příprava na odpočinek. |
12:00 – 13:50 | Odpočinek, četba, edukativně-stimulační činnosti, nabídka aktivit v nespavém režimu (děti jsou cca po 20-30 minutách odpočinku zapojovány do klidových aktivit). |
13:50 – 14:10 | Svačina, hygiena |
14:10 – 16:30 | Odpolední činnosti dle zájmu a přání dětí, individuální práce s dětmi, dokončení didakticky cílených činností, pohybové aktivity dětí-v případě pěkného počasí mohou děti pobývat na školní zahradě. |
15:00 nebo 15:30 | Spojení se třídou ve stejném režimu (III. D. - Motýlci, V.F. – Štěňátka). |
15:30 – 16:00 | Spojování všech tříd v herně tř. B v přízemí školy, eventuelně na školní zahradě. |
Uvedené časy jsou orientační, časové odchylky jsou tolerovány. Je však nezbytně nutné dodržovat psychohygienické podmínky. |
Poznámka | V rámci „pitného režimu“ mají děti po dobu svého denního pobytu v mateřské škole k dispozici nápoje (čaje, ovocné šťávy, džusy, čistou pitnou vodu), které jsou připravovány podle zásad zdravé výživy a se zaměřením na častou obměnu jednotlivých druhů nápojů. Děti požívají nápoje v průběhu celého pobytu v mateřské škole v samoobslužném režimu podle vlastního pocitu žízně. |
|