Denní režim třídy Soviček
|
6:30 – 7:00 | Scházení dětí ze všech tříd ve společném prostoru herny třídy B. |
7:00 – 8:30 | Scházení dětí ve kmenové třídě. Aktivity a činnosti v režimu třídních učitelů. |
7:00 – 9:35 | Ranní hry (spontánní i řízená), didakticky zacílené činnosti, (individuální, frontální i ve skupině), záměrné i spontánní učení, pohybové a relaxační aktivity, rozhovory v komunitním kruhu, individuální logopedické chvilky, grafické cviky, speciálně pedagogická péče, práce dle strukturovaného režimu. |
8:30 – 9:00 | Přesnídávka (svačina), hygiena |
9:00 – 9:45 | Didakticky zacílené činnosti, (individuální, frontální i ve skupině), záměrné i spontánní učení, speciálně pedagogická péče, práce dle strukturovaného režimu. |
9:45 – 11:45 | Pobyt dětí venku, na zahradě, vycházky do okolí, přenášení započatých činností z aktivit na třídě do pobytu venku, pozorování – probíhají spontánní a řízené činnosti zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí, na citový, rozumový a tělesný rozvoj-podle školního vzdělávacího programu s důrazem na pohybové aktivity, seznamování s přírodou, s přírodními jevy a s okolním světem (v případě nepříznivého počasí pokračují činnosti a aktivity ve třídách mateřské školy). |
11:45 – 12:15 | Oběd, hygiena. |
12:15 – 13:55 | Odpočinek, četba, edukativně-stimulační činnosti, nabídka aktivit v nespavém režimu (děti jsou cca po 20-30 minutách odpočinku zapojovány do klidových aktivit). |
13:55 – 14:15 | Svačina, hygiena |
14:15 – 16:30 | Odpolední činnosti dle zájmu a přání dětí, individuální práce s dětmi, dokončení didakticky cílených činností, pohybové aktivity dětí-v případě pěkného počasí mohou děti pobývat na školní zahradě., od 15.00 hod. spojení tříd (viz. rozvrh). |
Od 15:30 hod. | Spojení se třídou ve stejném režimu (III. VI. třída). |
Od 16. hod. | Spojování všech tříd v herně tř. B v přízemí školy, eventuelně na školní zahradě. |
Uvedené časy jsou orientační, časové odchylky jsou tolerovány. Je však nezbytně nutné dodržovat psychohygienické podmínky. |
Poznámka | V rámci „pitného režimu“ mají děti po dobu svého denního pobytu v mateřské škole k dispozici nápoje (čaje, ovocné šťávy, džusy, čistou pitnou vodu), které jsou připravovány podle zásad zdravé výživy a se zaměřením na častou obměnu jednotlivých druhů nápojů. Děti požívají nápoje v průběhu celého pobytu v mateřské škole v samoobslužném režimu podle vlastního pocitu žízně. |
|